Veelgestelde vragen


Wat moet ik doen als ik mijn afspraak niet na kan komen?

Meldt dit uiterlijk 24 uur van te voren, zodat ik het gat in de agenda nog op kan vullen. Zo voorkomt u dat er onnodig kosten in rekening worden gebracht.


Ik ben te laat. Kan ik mijn hond nog steeds brengen?

Mogelijk wel. Neem altijd telefonisch contact op als u later bent. Hoewel het niet wenselijk is, kan dit altijd een keer gebeuren. Wij kunnen telefonisch afstemmen wat op dat moment de mogelijkheden nog zijn.


Ik ben mijn afspraak vergeten. Wat moet ik nu doen?

Het overkomt ons allemaal wel eens dat we een afspraak vergeten, maar bij herhaling wordt 100% van het totaalbedrag van de gemiste afspraak in rekening gebracht.


Mijn hond is ziek. Kan ik hem nog steeds brengen?

Veel ziektes bij dieren zijn besmettelijk en ik wil voorkomen dat onze andere klanten ook ziek worden. Wanneer u denkt dat uw hond ziek is, laat hem dan eerst onderzoeken door een dierenarts.


Ik heb geen afspraakbevestiging gehad. Wat nu?

Vanuit het afsprakensysteem gaat er altijd automatisch een e-mail uit waarin uw afspraak wordt bevestigd. Mocht u deze e-mail onverhoopt niet hebben ontvangen, stuur mij dan een e-mail via info@veryhairy.nl. Dan kan ik op die manier gelijk het ingevulde e-mailadres in onze computer controleren.


Hoe vaak moet mijn hond getrimd worden?

Hoe vaak uw hond getrimd moet worden is afhankelijk van de vacht. Om u een indruk te geven van per situatie heeft u hier een geschat overzicht:

Ruwharige vachten: 2 tot 4 keer per jaar

Kroesharige vachten: 4 tot 8 keer per jaar

Langharige inkort vachten: 4 tot 8 keer per jaar

Stokharige/kortharige vachten: 2 tot 6 keer per jaar

Omdat ook binnen gelijke vachttypes elke situatie uniek is maak ik altijd een behandelplan op maat passend bij de vacht, frequentie van de verzorging thuis, en de gezondheid van uw hond.


Kun je met een kortharige hond ook terecht bij Hondentrimsalon Very Hairy?

Zeker! Ook kortharige honden kunnen flink in de rui gaan. Om niet onnodig lang veel haren in huis te blijven vinden, kan ik de hond de was/blaas behandeling geven, en hiermee helpen de ruiperiode te versnellen.


Waarom wil Hondentrimsalon Very Hairy mijn gegevens opnemen, en is dit veilig?

Mocht er iets gebeuren kan ik direct actie ondernemen en mijn dierenarts om hulp of advies vragen. Indien gewenst kunt u ook de gegevens van uw eigen dierenarts aan ons doorgeven, zodat ik bij calamiteiten rechtstreeks met hen contact op kan nemen. Ook vind ik het fijn om te weten waar een hond woont, mocht er onverhoopt iets gebeuren.


Hondentrimsalon Very Hairy hecht veel waarde aan de bescherming van de privacy van alle personen waarvan de gegevens worden verwerkt. Hoe ik dit volgens de regels van de AVG wet verwerk kunt u inzien in de Privacy Policy.